• تاریخ انتشار : 1401/01/23 - 12:52
  • بازدید : 96
  • تعداد بازدید : 95
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

نقش رسانه در افزایش پذیرش مرگ مغزی به‌عنوان یکی از تابلوهای مرگ

بسیاری از افراد جامعه تنها مرگ قلبی را به عنوان مرگ قطعی می‌شناسند و باور عمومی جامعه بر این است که...

بسیاری از افراد جامعه تنها مرگ قلبی را به عنوان مرگ قطعی می‌شناسند و باور عمومی جامعه بر این است که مرگ مغزی همان کما، کمای عمیق، زندگی نباتی، سکته مغزی، انسان قفل‌شده و مفاهیمی از این قبیل می‌باشد که قابل برگشت است. در صورتی که چنین تصوری اشتباه است.

مرگ مغزی، از دست دادن عملکرد و تخریب غیرقابل برگشت سلول‌های مغزی و هم‌تراز با مرگ قلبی یکی از تابلوهای مرگ به حساب می‌آید.

این تصور ناشی از عدم آگاهی و اطلاعات نادرست مردم جامعه است که رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند با تولید محتوای کاملا علمی و تائیدشده توسط فعالان این حوزه مانند گفتگو با پزشکان و توضیح فرآیند اهدا و پیوند عضو، گفتگو با خانواده‌های اهداکننده و ذکر تجربیاتشان و تولید محتوای چندرسانه‌ای صحیح ابهامات ذهنی افراد را در این زمینه از بین برده و با افزایش اطلاعات درست مردم جامعه، نقش بزرگی در افزایش میزان اهدا از متفیان مرگ مغز در کشور ایفا کنند.

  • گروه خبری : هماهنگ کننده یا کوردیناتور
  • کد خبر : 115398
کلید واژه
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب